Tuesday, 01 May 2018
  9 Replies
  5.2K Visits
0
Votes
Undo
  Subscribe

Привет всем!

Отличная программа, очень помогает в организации процесса.

Однако, после последнего обновления для Windows, программа стала очень сильно тупить. Мало того, что я не могу теперь синхронизировать данные с смартфоном, так еще и вкладка "Настройки" не открывается.

Когда нажимаю на знакоч "Настройки", появляется вкладка "Основные настройки", на которой я ничего не могу изменить. Нажимаю на другие вкладки в "Настройках" - ничего не открывается. 

Я удалял программу с ноутбука, запускал CCleaner, чистил реестр, удалял базу данных... Установливаю программу с нуля, всё повторяется. Никак не могу решить эту проблему :'(

Как говориться, HELP ME!

Location
3 years ago
·
#3309
0
Votes
Undo

OK, some items in settings are not clickable then. This is weird. 
At this point I am not clever enough to find a solution other than the one posted by the other member. 

I am afraid this is a hardware problem, and I am not very good at those.


https://www.theocbase.net/support-forum/post/1097-donations.html

For accessing the database my personal preference is http://sqlitebrowser.org/

For editing templates I now use https://code.visualstudio.com/ 

 


3 years ago
·
#3306
0
Votes
Undo

вот фото

на этой вкладке всё зависает, единственное что реагирует на мышь, это "дом"

3 years ago
·
#3305
0
Votes
Undo

Wait a minute, are we talking about the same Settings? Can you post a picture of what is not working?


https://www.theocbase.net/support-forum/post/1097-donations.html

For accessing the database my personal preference is http://sqlitebrowser.org/

For editing templates I now use https://code.visualstudio.com/ 

 


3 years ago
·
#3303
0
Votes
Undo

да у меня Windows 10 стоит. Сейчас попробовал поставил предыдущую версию 2017.02.01, но программа ведет себя также: зависает вкладка "Настройки", не могу добавить нового пользователя и редактировать тех, кто уже есть.

3 years ago
·
#3302
0
Votes
Undo

Hmm, frustrating.

Do you have Windows 10? It may have updated, and that causes unexpected behaviour sometimes. I am not sure about a solution right now...


https://www.theocbase.net/support-forum/post/1097-donations.html

For accessing the database my personal preference is http://sqlitebrowser.org/

For editing templates I now use https://code.visualstudio.com/ 

 


3 years ago
·
#3300
0
Votes
Undo

да, я читал этот пост и делал по его совету. но ничего не изменилось.

3 years ago
·
#3296
0
Votes
Undo

This one also had problems with the cloud; maybe look at his solution

https://www.theocbase.net/support-forum/3266-no-access-to-cloud-after-upgrade.html#reply-3269

 


https://www.theocbase.net/support-forum/post/1097-donations.html

For accessing the database my personal preference is http://sqlitebrowser.org/

For editing templates I now use https://code.visualstudio.com/ 

 


3 years ago
·
#3295
0
Votes
Undo

Я попробовал переустановить и запустить от имени Администратора. Но проблема осталась ((

Поэтому не могу зайти в облако, и следовательно не могу синхронизировать данные...

3 years ago
·
#3290
0
Votes
Undo

After reinstall, you must log on to the cloud again. The new installation does not take over the active connection. After that you should be able to synchronise. I hope.

As for the Settings Tab, this is very strange. I am sure I do not have that issue.
When installing TheocBase, always right click the installation .exe, then choose Run as Administrator, even if your Windows account does have administrator rights already. Maybe that helps?


https://www.theocbase.net/support-forum/post/1097-donations.html

For accessing the database my personal preference is http://sqlitebrowser.org/

For editing templates I now use https://code.visualstudio.com/ 

 


  • Page :
  • 1
There are no replies made for this post yet.
Be one of the first to reply to this post!